Tüplerin Bağlanması Kadınlığı Etkliler mi?

Rahimin iki yanında bulunan tüpler, rahimin köşesinden çıkarak yumurtalık yüzeyine kadar devam eden 8-10 cm. uzunluğunda yapılardır. Fonksiyonları sadece döllenmiş olan yumurtayı rahim iç boşluğuna taşımaktır. Başka hiçbir fonksiyonları yoktur. Kadınlık hormonları yumurtalıklardan salgılanıp kana karışırlar. Rahim iç tabakasını etkileyen hormonlar bu tabakanın kalınlaşarak gebeliğin oturmasına uygun yumuşak bir yatak hazırlarlar. Gebelik olmazsa bu yatak eriyerek adet kanı şeklinde atılır ve her ay yeniden hazırlanır. Gebelik olmadığında o ayki yumurta hücresi vücutta eriyerek kaybolur.

Tüplerin bağlanması bu nedenlerle ne adet olmayı,ne de hormon düzeylerini etkilemez. Tüp bağlanması sezaryen sırasında veya doğumdan kısa bir süre sonra karından veya vajinadan birkaç santimetrelik küçük bir kesi ile yapılabilir. En çok uygulama neştersiz ameliyat dediğimiz laparoskopi iledir. Tüp bağlanması işlemi sonrasında birkaç gün operasyona bağlı ağrı, gaz olabilir ancak işlemin kendisinin yan etkisi yoktur. Güvenilirliği %99’dur. Tüp bağlanmasından sonra gebelik olursa dış gebelikten şüphelenilmelidir. Yeniden tüplerin tamiri mümkündür ama zor ve uzun bir operasyon olup, tüplerin açılacağı garanti edilmez. Bu hastalara tüp bebek yaptırması önerilir. Ailesini tamamlamış ve başka bir yöntemle korunması mümkün olmayan hastalar için ideal seçenektir. Doğum kontrol yöntemleri arasında hiçbir yan etkisi olmayan tek yöntem tüp bağlanmasıdır.