Laparoskopi

Nedir?

Halk arasında neştersiz-kansız veya dikişsiz operasyon denilen laparoskopik cerrahide, karın kesilmeden göbek içinden ve kasığa yakın 2 veya 3 noktadan karnın delinerek ince optik cihaz ve kameralarla karnın içine girilerek operasyon gerçekleştirilir.
(Jinekolojik operasyonların %90’ı Laparoskopi ile yapılabilir.)

Kimlere Yapılır?

• Rahimde myom, rahim sarkması olanlarda.
  • Yumurtalık kistlerini çıkarmada.
  • Dış gebelik operasyonunda.
  • Tüplerdeki tıkanıklıkların açılmasında.
  • İç organlardaki geçirilmiş ameliyat veya iltihaplara, endometriosis’e bağlı yapışıklıkların giderilmesinde.
  • Tüp bağlanmasında, tüplerin çıkartılmasında.
  • Kısırlık teşhis ve tedavisinde.

Nasıl Yapılır?

Genel anestezi altında göbekten ve kasık hizasından 5 mm. çapında çubuklarla karın boşluğuna girilir. Bu metal çubukların içinden ışık ve kamera ile ucunda çok küçük cerrahi aletler (makas, koter, penset gibi) olan daha ince çubuklar geçirilir. Karın içinde cerrahın çalışacağı boşluk yaratılmak amacıyla bu metal tüplerden gaz verilerek karın hafifçe şişirilir, operayon bitiminde bu gaz boşaltılır. Fiberoptik bir sistemle karın içi görüntüler monitör ekranından izlenir. Doktor ekrana bakarak operasyonu gerçekleştirir. Kapalı cerrahi de dediğimiz bu yöntemde komplikasyon oranı açık cerrahiye göre daha azdır.

laparoskopi02 laparoskopi03 laparoskopi01 laparoskopi04

• Operasyon sonrasında karındaki küçük çizikler (0,5 cm) basit yara bandı ile kapatılır, ertesi gün çıkarılabilir, ciltte estetik açıdan hiç sorun yapmaz.
  • Laparoskopi’de kullanılan kamera ve ışık kaynağı sayesinde açık ameliyatta ulaşılamayan yerlere ulaşılabilir, görüntü büyütülebilir. Kullanılan mikro cerrahi aletleri dokularda çok daha hassas çalışabilir, böylece organlara hiç zarar verilmez ve ameliyat sonrası yapışıklıklar ve iz kalması çok daha az görülür.
  • Laparoskopik ameliyatlarda hastaların çoğunluğu aynı gün taburcu olmakta, ameliyat sonrası yemek daha çabuk yenmektedir. Ağrı kesici ihtiyacı açık ameliyat olanlardan çok daha az olmaktadır. Hastalar 3-4 gün sonra çalışmaya dönmektedirler.
  • İleri evrelerde kanseri olanlar ve ciddi kalp-akciğer hastalığı olanlar Laparoskopik cerrahiden faydalanamazlar.